Turystyczne laury dla Lublina
2009-10-28 10:37:35 | LublinJarmark Jagielloński otrzymał Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej - Turystyczny Produkt Roku 2009.
Nagrodę przyznano 22 października 2009 podczas gali w siedzibie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Jarmark znalazł się wśród 14 najlepszych ofert turystycznych w kraju, wybranych przez kapitułę konkursu spośród produktów turystycznych nagrodzonych w etapie regionalnym. Certyfikaty jakości turystycznej to najwyższe wyróżnienie dla najlepszych i najciekawszych ofert promujących turystykę regionalną.
Oprócz prestiżu i możliwości starania się po dwóch latach o Złoty Certyfikat laureaci otrzymują bezpłatną kampanię promocyjną realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną w wydawnictwach turystycznych oraz podczas polskich i zagranicznych targów turystycznych.
Jarmark Jagielloński
Jarmark Jagielloński jest to czterodniowe wydarzenie artystyczno-kupieckie, które w swojej formule łączy prezentację wyrobów rękodzielniczych i rzemieślniczych twórców tradycyjnych z Polski, Ukrainy i Białorusi oraz bogaty program wydarzeń kulturalnych. Jarmark Jagielloński swoją ideą nawiązuje do słynnych Jarmarków Lubelskich, które na przełomie XV i XVI wieku były jednym z najbardziej znanych handlowych wydarzeń międzynarodowych. Podczas Jarmarku istotną rolę odgrywają widowiska artystyczne i historyczne. Odbywa się m.in. turniej rycerski, w którym duży nacisk zostanie położony na rytuały rycerskie i historyczne. Podczas Jarmarku Jagiellońskiego Lublin staje się istotnym miejscem spotkania Wschodu i Zachodu. Jako największe miasto na wschodnich krańcach UE jest „Bramą Unii Europejskiej na Wschód".
Najlepszy produkt turystyczny 2009
Wciąż trwa natomiast konkurs "Na najlepszy produkt turystyczny 2009 r. - wybór internautów". Można w nim zagłosować zarówno na Jarmark Jagielloński jak i na Noc Kultury (III miejsce w etapie regionalnym).
Aby oddać głos na lubelskie wydarzenia, wystarczy zarejestrować się na stronie www.otowakacje.pl/pot
Produkt turystyczny, który uzyska największą ilość głosów zostanie nagrodzony kampanią reklamową o wartości 50 tyś. zł w serwisach Grupy Allegro.
Oprócz nagrody dla produktu turystycznego, nagrody otrzymać mogą także głosujący, którzy w najciekawszy sposób uzasadnią swój wybór. Komisja konkursowa wybierze 20 zwycięzców. Laureaci zostaną powiadomieni o wygranej e-mailem.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 06 listopada 2009 r.
Karolina Kuśmider
(karolina.kusmider@dlastudenta.pl)