Konferencje
Konferencja Naukowa Mowa-Mózg-Zachowanie

Konferencja Naukowa Mowa-Mózg-Zachowanie

  • 2011-12-02, do 2011-12-03
  • wstęp wolny
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin
  • Zobacz profil >>

Opis

Konferencja Naukowa  "Mowa - Mózg - Zachowanie" organizowana przez Naukowe Koło Logopedów i Audiologów odbędzie się w dniach 2-3 grudnia.

Program I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowego Koła Logopedów i Audiologów UMCS pt.: „Mowa-Mózg-Zachowanie”

Miejsce Konferencji:
Część merytoryczna: pl. Marii Curie Skłodowskiej 4, Sala Obrad Rady Wydziału Humanistycznego, Nowa Humanistyka, parter, sala nr IX.
Część artystyczna: ul. Radziszewskiego 16, Akademickie Centrum Kultury UMCS „Chatka Żaka”.

Piątek, 2 grudnia
9:00 -12:00 – Rejestracja aktywnych uczestników – odbiór identyfikatorów, potwierdzenie przybycia i uczestnictwa.
Miejsce: Wydział Humanistyczny UMCS, hall główny.
10-10.45 Warsztaty logorytmiczne I – wstęp wolny, pierwszeństwo dla uczniów szkół średnich.
Przerwa.
11-11:45 Warsztaty logorytmiczne II – wstęp wolny, pierwszeństwo dla uczniów szkół średnich.
Przerwa obiadowa.
13-13.15 UROCZYSTE OTWARCIE KONFERENCJI
13:15-14:15 Gość specjalny
14:15- 14.20 DYSKUSJA
14:20- 15:00 Referaty. (4) PANEL ROZWOJU MOWY – od fizjologii do patologii

1. Sylwia Zasada, Jak mówi, myśli, zachowuje się dziecko do 7. roku życia, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
2.  Judyta Miciul, Bobomigi jako narzędzie stymulacji układu nerwowego i rozwoju intelektualnego dziecka, Uniwersytet Gdański.
3. Joanna Mąka – Aspekty czasowe słyszenia jako czynnik ułatwiający wykrywanie centralnych zaburzeń słuchu u dzieci z SLI, Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu.
4. Sylwia Apola – Piórkowska, Małgorzata Knopik, Funkcjonowanie poznawcze uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

15:00-15:10 DYSKUSJA
15:10-15:50 Referaty. (4) PANEL ROZWOJU MOWY CD

1. Urszula Szwajda, Problematyka dwujęzyczności, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej oraz Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2. Katarzyna Krempla, Terapia dzieci z mutyzmem, Uniwersytet Gdański.
3. Katarzyna Milczanowska, Logopedyczne postępowanie diagnostyczne w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
4. Magdalena Wojewoda, Metoda Symultaniczno-Sekwencyjna w diagnozie i terapii dzieci z alalią, Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie.

15:50-16:00 DYSKUSJA
Przerwa.

CZĘŚĆ ARTYSTYCZNA:
Miejsce: Akademickie Centrum Kultury „Chatka Żaka”, ul. Radziszewskiego 16. LUB sala rady wydziału, jeśli będzie remont w ack

17.15-17:30 Powitanie gości.
17:30-18:30 pokaz filmów krótkometrażowych.
Przerwa
18:45 – 20:15 prezentacja filmu pełnometrażowego.
ok. 20:30 zakończenie części artystycznej, zaproszenie na drugi dzień Konferencji.

Sobota, 3 grudnia
9:00 -10:00 – Rejestracja gości, którzy nie zjawili się poprzedniego dnia.
Miejsce: Wydział Humanistyczny UMCS, hall główny.
10:00-10:15 Wznowienie sesji.
10:15-11:15 Gość specjalny.
11:15- 12:15 Gość specjalny.
12:15-13:00 DYSKUSJA
13:00- 13:50 Referaty. (5) PANEL „Zaburzenia neurologiczne, niepełnosprawność intelektualna”

1. Łukasz Maj, Możliwości dzieci z lekkim st. upośledzenia umysłowego w przyswajaniu matrycy tekstu monologowego – opowiadania, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
2. Agnieszka Jędrzejowska, Wspomaganie rozwoju komunikacji u małego dziecka z zaburzeniami rozwoju z zastosowaniem elementów AAC, Uniwersytet Wrocławski
3. Małgorzata Waryszak, Gry planszowe jako element wspomagania terapeutycznego osoby z MPD, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
4. Anna Cichowska , Obraz zaburzeń języka i czynności poznawczych u osób chorych na padaczkę, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
5. Monika Kamińska, Iwona Sołtys – Studium przypadku pacjenta encefalopatią, Uniwersytet Warszawski.

13:50-14:40 DYSKUSJA
14:00-15:00 Przerwa obiadowa.
15:00-15:10 Wznowienie sesji
15:10-16:50 Referaty (4) PANEL „Społeczny aspekt zaburzeń”

1. Paulina Fudalej, Joanna Felczyńska, Zrozumieć lepiej – szczególne prawa chorych w postępowaniach prawnych na przykładzie autyzmu, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
2. Izabela Cagan, Sylwia Manias, Alina Krupicka , Zastosowanie metody audio-psycho-lingwistycznej Alfreda A. Tomatisa w terapii autyzmu, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.
3. Anna Cholewa, „Wszystko jest jedynie syfilisem” – objawy kiły układu nerwowego u artystów, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
4. Karolina Jarońska – Borek, Tomasz Wiech, Komunikowanie się z osobami chorymi na schizofrenię, Wyższa Szkoła Ekonomii, Turystyki i Nauk Społecznych w Kielcach.

16:50-17:00 DYSKUSJA.
17:00-17:30 UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI, ROZDANIE DYPLOMÓW OSOBOM REFERUJĄCYM

Polecamy
Ostatnio dodane
Dietetyka w WSIiZ
Kolejne dofinansowanie do studiowania w Wyższej Szkole Inżynierii i Zdrowia w Warszawie [WIDEO]

Zaprasza mgr Mateusz Gemba - Koordynator kierunku Dietetyka I i II stopnia.

nauka językÃłw obcych online
Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

W tym artykule poznasz praktyczne sposoby, dzięki którym twoja nauka nabierze tempa bez poświęcania dodatkowych godzin na żmudne wkuwanie.

Popularne
Zobacz, jak złoÅźyć podanie i zrezygnować ze studiÃłw!
Jak zrezygnować ze studiów? - Wzór podania i skreślenie z listy studentów

Zobacz, jak złożyć podanie i zrezygnować ze studiów!

Wzór umowy najmu
Wzór umowy najmu

Zobacz wzór umowy najmu! Wystarczy uzupełnić dane i gotowe!

Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!
Oto 28 najlepszych kierunków studiów w Polsce!

Najlepsze kierunki studiów realizowane na uczelniach w całej Polsce zostały wyłonione do specjalnego dofinansowania z nowej dotacji projakościowej.